doa utk ketenangan hATi

اللَهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ نَـفْسـاً بِكَ مُطْمَئِنَّـةً ، تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَـائِكَ ، وَ تَقْنَعُ بِعَطَائِكَ .

Maksudnya : “Ya Allah , aku memohon dariMu jiwa yang tenang , yang beriman dengan pertemuan denganMu , redha dengan ketentuanMu , dan merasa cukup dengan pemberianMu”

meraban~~ haha

assalamualaikum... yuhuuuuuu..... haha i'm back.... lama betul tak lepak sini..... aku mengalami suatu fenomena yg sangat sibuk lately.... dah tahap2 menteri..... haha sibuk dgn macam2 hal..... sibuk merajuk dgn ijam... sibuk bergaduh.... sibuk makan2.... sibuk... aihhh mcm2 lah sibuknyer.... korg jgn lah sibuk lak ye.... haha sekarang lokasi aku... perlis..... kembali ... siapkan kerja2 yg tak habis..... settle apa yg patut.... lama kot aku cuti neh.... tak buat pape.... otak pun mcm nak kejung dah..... ayah pun selalu tegur aku..... asyikkkkkk memerap dirumah..... tapi bila aku ckp nak keluar main futsal..... tak bagi pulak..... uishhh tak faham den.... ayah aku nak suruh aku keluar rumah buat aktiviti apa kot.... tak kan nak ikot dia main golf...... perghhhhh.... sukan tu lah yg terakhir ada kat fikiran aku..... langsung tak minat..... sementelah aku ada di perlis ni......(tah betul ke ayat aku neh) hahaha..... hentam jek laaa k.... aku akan buat semua xtvt lama aku...... futsal.... (kohkohkoh).... squash.... tennis.... hoki (kalau ada org ajak) hehe.... best laaa wehhhh...... lagi 1..... kerja kat rumah org tua2.... (tetiba aku jadi sedih) teringat kawan aku...... dulu2 dia yg selalu ajak aku... join dia buat keja amal disana..... skrg dia dh tak ada...... aLfatihah~ semoga Allah terima semua amal kebajikan dia.... :(((((( sekarang.... aku akan cuba cari masa.... utk buat lagi kerja tu.... kerja baik.... mesti Allah akan lapang kan masa aku.... aminnnn~ uishhh..... nama pun amal.... perlu ke aku tulis kat sini..... y not kannnnn..... bukan niat aku nak riak..... mana tahu... korg bace ni..... then korang pun terbuka hati nak join...... kat tempat korang pun mesti ada kannn rumah org2 tua.... atau rumah anak2 yatim..... jom laa...... bukan nya lama sgt pun...... dua tiga jam.... dah cukup...... ape salahnya..... nak tahu ape aku buat kat sana? tolong tukar2 cadar...... kemas2 bilik2 dorang...... lipat2 baju.... basuh2 telekung dorg.... sembang2.... citerr2.... dengar dorg citer2/ngutuk pasal anak2 dorang..... haaaa.... korang jangan tak tahu...... ramai je penghuni kat sana ... ada anak2 yg hebat2..... tapi tak ada masa.... so hantar mak/ayah dorg situ... (grgrgrgrrgrgr ape punye anak lahhh..... ) uishhhh rasa rindu pulak dgn SK... ptg ni lah rase nak pegi sana.... ishhhh...... semua kot aku nak buat hari ni....... pegi kolej...... nak g lab...... tengahari..... nak pegi lunch dgn kak nad dan her bos.... si remy ishak.... uhuksss.... pegi SK..... ptg men squash.... tapi aku akan pasti kan aku balik awal dari izham.... hehe..... balik sblom maghrib.... ~perghhh baik giler aku neh...... bertuahhhh izham...... hahahahaha x bole bla~ wekkkkk.......

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

airmata....

11.59pm.....
dengar lagu senyum.....
hmmm... tetibe ada air mata....
apakah....
kenapa?

aku tahu ada org sedang cuba buat sesuatu pada aku dan ijam.....
ntah lah.....
keliru....
sedih....
nak marah....
tapi.. perlu ke.....
hmmmm.... kalau dulu....
aku mesti dah mengamuk-ngamuk manje dgn dia....
kememe....
menangis depan dia....
tapi....
aku dah berubah....aku tak bole buat semua tu....
aku kene kuat...
kene sabar....
kene buat mcm tak ade apa yg berlaku....
hmmm....

TAPI....
kuat kah aku?
Allah..... kuat kan hati aku.....

aku perlukan seseorg sekarang..... :((

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS