doa utk ketenangan hATi

اللَهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ نَـفْسـاً بِكَ مُطْمَئِنَّـةً ، تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَـائِكَ ، وَ تَقْنَعُ بِعَطَائِكَ .

Maksudnya : “Ya Allah , aku memohon dariMu jiwa yang tenang , yang beriman dengan pertemuan denganMu , redha dengan ketentuanMu , dan merasa cukup dengan pemberianMu”

merdEka

aku busan... sensorang kat bilik time nii.....
ttibe aku nak upload gambo kat atas ni...
suke pic nii... ada sorg abg kasi kat aku kat inbox... hehe
terima kasih abg ewan.... ;)

semalam aku kat rumah mak cik....
best jugak sbb ade syami... so aku ade laa kawan....
tapi.... family makcik tu layan aku cm puteri jek.... sedikit rimas aku...
mcm lah aku nii sakit kronik ... huhu...
dok rumah org.... aku terpaksa lah sesuaikan diri...
salah satunya... aku terpaksa MAKAN NASI....
hukhuk....
berbuke makan nasi.... sahur pun kene makan nasi...
hurmmm........

pagi tadi..... mak cik x bagi aku balik ostel... sebab aku belum sihat....
aku terpaksa ckp.... aku ade keje... huhu....'

esok cuti.. owh ya....
SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN...... MALAYSIA...

aku ngat nak balik kg.... bile aku call ummi... ummi ckp... dia kat KL...
melawat mak abg amir yg x sihat....
semoga mama abg amir cepat sembuh.... aminnn..
esok..... keras rr aku sensorang kat bilik.... semua kenkawan aku ade prog memasing...
arghhhhh... busannnnnnnn....

futsal rrrr... :wink:
kaki mcm dah ok jek....
khamis... fisio..... huh

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

150 juta kali

Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua–

saya kenal sayang saya”

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada''

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua..






tetibe aku suka lagu nii... mula2 tengok di wall encik rosli dah suka... lagu nii ok... x serabut... easy listening... bagus budak nii main gitar... lirik pun best... kata aku....
tapi... rupenya bukan lagu dia.... tu pun setelah encik rosli inbox aku.... owhhh rupanya lagu si FYNN... rancangan kat astro utk komposer2 muda tu.....
ermmm... aku tak layan sangat prog tu... patut rrr tak tahu...
TQ pada abg rosli for the info.... huhu

hukhuk... dh kul 6.50am.... malasnyaa nak keluar.... hari nii aku busy sket....
jap g nak g kolej... hari nii ade majlis iftar bersama Tuanku Raja Perlis dan Pelajar cemerlang neg. Perlis...
semalam aku tengok senarai pelajar2 yg terpilih... ada nama anak kak long...
senarai top 5 lak tuh.... uishhhh mesti kakak tu bangge giler...
suke aku tengok....
ade lebih kurang 30 org semua nya pelajar sekolah rendah....
so aku kena pegi awal.... sediakan apa yg patut....
kate prof nizar.... aku pegi jek tunjuk muke....
yg lain biar budak freshie yg buat.... ahakssss....
suke den bile encik nizar ckp mcm tu..... mcm nak terima jek pelawaan dia utk berbuke tuh....
kohkohkoh.....

esok dan luse.... sibuk jugak....
esok berbuke kat lua... dgn geng2.... then malam esok... aku mungkin tido uma mak cik aku kat sungai batu pahat.... dah byk hari abg sham dok call aku.. mak die suh aku berbuka kat sana,...
so aku ngat esok selepas berbuke aku pegi lah...
tido sane... bersaho... n berbuke sekali...
uishhh segannyerrr lahaiiiii

pegi jer laa.... ummi pun asyik bising jek....
dia tak nak aku sombong dgn saudara mara....
hukhuk... bukan sombong laa ummi.... segan jek.... huwaaa

so aku sgt busy weekend niii...
korang tak yah rrr merindui aku ea....
hehe


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

PcH... cat baru.... weeeeeee

weee... cat baru.....
cantik tak?
kali niii aku pilih sendiri cat nya.... hehe
cantik siottt... hahaha... poyo melampau dah aku...
korang nyampah ke?
nyampah tak yah bace....
hakhakhak....

opss... controll2..
aku nak jadi lemah lembut....
kali ni betul2....
dah byk kali dah aku niat nak jadi wanita melayu terakhir...
lembut2...
sopan santun...
kepit2....
tapi selalu jer terbabas...
haihhhh....
tak salah kannnn... berubah kearah kebaikkan.... ;)

lately kannn.... aku sgt rimassss... dgn someone...
bukan aku tak suke dia....
sukaaaa.... tapi aku rimas....
semua benda dia nak tahu....
mcm aimi ngamuk kat blog dia....
mcm tu lah aku rasa...
errrrr... merimas kannnn....

berlambak2 msg kat inbox aku.....
tanya _ aku kapel dgn izzat ker? dgn bart?
haihhhh....
sebok arrr.... aku jawap... aku kapel dgn abg ariel.... ''puas hati?''
wakakakaka.... pening dia... dua hari tak inbox aku....
legaaaaa....
ingat kan....
dah settle......
rupanyaaa.... lepas itu.....
beliau tanya kau pulak ttg 'rahsia abg erwan'
benggong rrr.... nama pun rahsia... mana aku tahu!
beria2 dia tanya aku.... nak tahu rahsia org tu.....
aku kata kan aku tak tahu....
merajuk pulak...dia kata aku sengaja tak nak ckp...
abg erwan rapat dgn aku..mesti semua abg erwan bagitahu aku.....
errrrrrrrr boring nyaaaaa
nama pun rahsia... tak kan nak gitahu ko.... (tu pun kalo aku tahu.....)
aku tak minat nak tahu...
itu kan privacy org...
ko matang lah sikit....
hormat sikit k....
haihhhhh...
kalau mcm niii... cemane lahh aku nak jadi lemah lembut niii...
langsung tak support aku rrr...
huh!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

:|

huhu...
gambar tak bole bla arr...
tak ade kene mengena dgn yang hidup... atau yg telah tiada...
;p
aku saja guna gambar tu...
tadi... ngah aku boring2.. seseorg buzz aku...
kata dia....
dia suka aku... dan tanya aku lagi buat kali yg kedua...
(dulu dia dah tanya aku soalan ni.... )
dan  aku jawap... aku dah ada bf..
tapi dia ckp .... ''tipoooooooooooooooo..... u kalau tak suka kat i... ckp jer laa... x yah laa tipu2''
hari ni.... dia tanya soalan yg sama.... dan aku jawap... ''single''
then dia kata... '' tipuuuuu lahhhh.... org cantik cm u tak kan lah x der boyfren....''
pulakk
haihhhhh... berangin jek aku dgn mamat tu....
tak faham jugak aku dgn lelaki nii... diorang nak kite jawap macam mana.....
ckp dah ada bf... kata kita tipu....
jawap single pun kata tipu jugak....
muke penipu ke aku nii?
haihhhhhssss
kejammm3
suke hati awk lahhh lelaki....
cakap je lah ape awk suke... asal awk bahagia... huhu
boringg...

hari nii.. aku keluar berbuka dgn ressa... kazen ash....
dia dan suaminya datang sini....
semalam dah jumpe.... dorang lah yg bawak hadiah2 dari ash tu...
hari ni... aku belanje lah dorang berbuke...
kat kopitiam jek.... dorang pun tak kesah...
ok jer lah..... ressa dan pak chai.. mmg kepale sempoi...
suke tengok dorang yg gile2... walaupun dah kawen....
romantik ya amat... huhu

lepas berbuke aku terus balik...

kat bilik... syahdu jek rase.....
ouchhhh... aku nak terawih... huhu sorang2 lagik... :( malas kuase14 dah aku niii....
habis terawih nak g futsal..... yehaaaaa...... tetibe mood aku mari.... :wink:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

:(

seronok kan kalau masa boleh ulang kembali....
aku nak jadi budak kecik....
best nyaa....
langsung tiada masaalah...
enjoy..
kalau sakit... ada org jaga kan...
kalau merajuk ada org pujuk kan...
kalau lapar... ada org suapkan...
semua indah dan bahagia....
haihhhhh...
aku tak bahagia jadi dewasa....
huhu bukan aku tak bersyukur...

aku sunyi....
aku rindu...
tapi...
awak rindu sy tak?
aku kene lebih banyak bersabar...
sabar lagiii nurlisa...
semua akan ok2...
lepas nii... aku akan busy... membusy kan diri... mesti boleh lupa semua yg pahit2...
okehhh... hari niii... aku akan jumpe puan mahani...
kompom kan penyertaan aku ke jepun..
aku dah pasti...
sebelum nii... hati aku berbelah bagi je nak pegi ke tak...
semalam prof mahani call aku.....
aku dah janji nak jumpe die tengahari ni...



 smlm aku terima hadiah...
ermm hadiah harijadi dari org jauh...
besday aku dah lama lepas....
hadiah baru sampai.... anyway,,
terima kasih atas ingatan awk.... awk masih x lupa coklat yg sy suke :)... 
terharu....
bila ada org igt tarikh penting aku...
terharu
atas wish yg sungguh tacing...
walaupun bukan dia yg aku harap2 kan....
:((
:((
:((

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

sepi

sunyi nya malam nii....
aku sorang2 kat bilik....
ummi dah balik perak pagi tadi...
lili pulak keluar... berbuka kat luar...
tggl lah aku sensorang...

rindunya....
tetiba rasa sayu... rasa sedih...
sabar lah wahai hati...
sementara jek...
nanti2 aku akan biasa..
alahhhhaiii bukan 1st time punnn...
sabar yerrr nurlisa...
sabar..
sabar...

busan2 mcm nii.... mula lah fikir mcm2...
futsal...
uihhhhh....
mase emilia call tadi... aku bagitahu dia... aku nak join futsal mlm ni... aku tanye... kul berape..
tapi buta2 jek kene 'sengiang' (bahasa abg hakim) hehe
*hoiiii... agak2 arrrr... bulan posa niiii,, abg sham pun tutup futsal dia.... dia p terawih*
hehehehe....

huwaaaa... sebut pasal terawih pulak....
uishhhh malas nyaaa.. ya rabbiiii... kenapa aku niii....
masa ummi ada.... pegi masjid.... rajin jugak lah... sebab meriah... ramai....
nak solat sorang2.... uihhh sungguh mencabar keimanan kuuu....
pemalas rupanya aku niii....
tapi aku buat jugak....
malas... tapi kene buat jugak.... rugi lahhh kalau lepas kan...
setahun sekali je ponnn....
4 minggu... tu pun tolak seminggu... tggl 3 minggu jek... haihsss....
tahun lepas2... aku x de laa malas sgt... sbb de org dok igtkan.... bebelkan... ataupun... kdg2 aku berpeluang ikut dia ke masjid.... kdg2 dia ganti abah nya... imam kan solat terawih...
huhu... indahnya saat itu....
tahun nii x de.... huhu sedihh3...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

:((

Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerana lantang terbaca dari muka
Kau dan aku sudah tiada keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang
Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih?
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar disinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan
Tiap titis airmata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam tapi hanya berdiam
Kerana cuba menafi realiti
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar disinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

 

*sesungguhnya aku syg dia...tapi aku tak terdaya lagi.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

lagu sweet di pagi yg tak sweet.... :(


sweet lah lagu nii...
aku suke jek dengar...

tak bole tido lagik... ishhh...
tah apa aku fikir kan...
may be aku risau kot... sebab exam aku...
ermm
mungkin jugak sebab lain....
haihhh....
blur....

2 hari lepas...
sesuatu telah terjadi pade rumate aku...
bagi aku... bende tu sgt serius....
tapi bagi dia... 'biase2 saje'
uishhhh.... kene penampar dgn bf.... dia ckp biasa2 jek...
hurmmm... x faham aku...
perlu ke.... cinta sampai mcm tu?
tapi aku tak komen pape...
mase tu... aku cuma dengar... dengar... dan dengar...

bergaduh mmg perkare biasa....
tapi sampai tampar... aku tak dapat terima tu....
kesian dia....mlm tadi... selepas terawih...
rumate aku tunjuk pada aku... sms bf dia...
aku bace... dan dalam hati aku.... (bodohnya lelaki ni... kalau hensem 1 hal lah.... )
tapi aku tak terluahkan pada rumate aku tu...
sebab? sebab aku sgt simpati pada dia... aku tahu dia syg bf dia.... dan aku tak nak tambah kesedihan dia...
tadi... selepas solat subuh... aku ckp pade rumate aku... apa yg aku fikir...
pendapat aku...
tapi dia diam...

kalau dia baca blog aku ni....
aku nak dia tahu... aku syg dia...
bukan niat aku nak mengusutkan lagi keadaan dia...
sesungguh nya... aku pun bukan lah org yg layak utk menasihati org lain...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

:)

hari ni... hari happy aku....
so sepanjang hari aku nak happy...
abaikan benda2 yg menyemak kan kepale otak....
kul 1... aku ade paper....
wish me best of luck..... yeahhhhh.... chaiyokkk3 dahliya...

insyaallah.....
terima kasih
atas doa ayah dan ummi...
doa iz....
doa kak long dan adeq cempaka...
doa abg ril....
doa aimi.... (taip je nama aimi... mesti aku nak gelak guling2.... poyo rrr dak tu..... hahahaha)
doa rumate aku yg sgt sengal semenjak dua menjak nii... (puan laili namanya) wakakakaka
serta doa semua kenkawan....
yeahhhh... muwahhhh

pssstt aku sedang dgr radio desa.FM... sedap gak lagu niiii... lagu ape tah... harap2 dj sebut lahh tajuk dia yek.... jatuh chenta aku dowhhh... hehe

owhhh tajuk dia... cinta abadi~ blackrose :D terima kasih dj TOM
aku nak dedicate lagu nii pade izzat lah... bole mcm tu....
harap korang yg bace blog aku x muntah lah yek...
kalau nak muntah jugak... sile pegi blog lain....
sebagai contoh.... wp baru aimi....
atauuuu wp abg ril... wakakakaka... zasssssss
huh aku jeles sebenarnya dorg ade wp...... huhhhhhhhhhhhhh

alamak.... 12 dah?
aku nak pegi..... huhu.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

aku masih syg



 kau rinduku jiwaku indah memanggil dirimu
mataku terbangun untuk menanti
menantimu…

jangan pernah kau ragukan cinta yang sesungguhnya
itu bisa menghancurkan semua bukan begitu

* aku sungguh masih sayang padamu
jangan sampai kau meninggalkan aku
begitu sangat berharga dirimu bagiku
dan ku pastikan setia dihatimu
dan ku korbankan semuanya untukmu
sungguh kuberharap begitu padaku

coba engkau rasakan cinta yang begitukan mengesankan
yakin pasti dapatkan kemesraan yang penuh bintang...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ermm

mood yg sgt swing...
haihhhh..
tah pape... study tapi satu bende x masuk kepale otak....
SABAR... tu lah saje semua org ckp pade aku...
tapi korang rase ke ape yg aku rase?
ermmm...
smlm ummi ckp...
''kenape byk missed call? kenapa byk SMS? ''
aku balas....
''kenape ummi bace? kak ngah tak suke org bukak fon kak ngah''
ummi ckp lagi....
''knp ummi tak boleh bukak fon anak ummi?''ummi rasa kak ngah akan buat silap ...... org buat mcm tu pade kak ngah.............................................................................................................''
baru bercinta... dah layan anak ummi mcm tu? nanti2... dah kawen? pukul2????'' ..........................
....................................................................................
..................................................................................................
aku jwp
''ishhh ummi niii''
dalam hati aku.... ummi tak faham....
aku nak jelas kan pade ummi.... tapi aku tak nak ummi bebel....
aku rimas....
aku runsing....
aku tahu ummi syg aku...
aku pun sgt syg ummi...
harap ummi tak kecik hati dgn aku..
ampun kan aku ummi :((

weekend...
jumaat... tah kenape.... ayah bawak aku g hospital....
aku sedar je... aku dah ade kat wad... huhu
aku tanye ayah.... sebab kaki aku ke? aku kena masuk sini lagi?
ayah kate x..... sebab aku degil..... degil2... ayah malas nak jage.... so dok lah sepital...
aku rasa nak meraung jek....
huwaaa..... aku tak suka kat sini....
masuk air.....
hukhuk.... sakit siot... kalau gerak2 kan tangan tu..... huh
benggong tul doktor tu,,, haha...
agak2 rrr kalau nak kate org..... 'doktor' tuuuu... x kan benggong kot.... ishhhhh
kuakuakua... benggong = banggang ..... huhu

hari sabtu.....
ramai je dtg melawat aku...
ummi ayah... opah... kak long... n abg long amir... adeq... kawan2 sekolah ayah (kohkohkoh) semua ade...
huh waktu aku sihat.... dorang tak nak pulak balik...
jeles3....
adeq pulak... asik2 dok ckp.... mlm nanti nak tido dgn opah.... grgrgrgrgr
elehhhhh.... dah seminggu aku tido dgn opah rr.... memalam... opah garu2 blkang aku..... lalalalala

kat hospital tu... tah kenapa... mata aku asyik pejam jek... ngantuk sesangat.... bukak mata 10 minit.... dah lalok kembali...
haihhsss.... dadah ape lah doktor kasi aku niii.... hehe
sampai lah hari ahad.... aku dah mintak pade doctor.... aku nak balik...
sebab hari selase aku ade paper.... merayu2 gak laa pade doktor tu... huh

so ahad tengahari... doktor benarkan aku balik.... weeeee
lepas balik.... kemas2 terus balik perlis...
ummi dgn abg amir hantar aku.dengan adeq... kebetulan abg amir ade keje kat alor setar isnin nya...
ayah tak ikut... sian ayah...

mula2 hantar adeq dulu....
lepas tu terus g perlis... masa tu dah dekat kul 6....uishh nak bukak puasa kat mana lah ye...
huhu terus aku teringat seorg kawan aku... (opss bukan kawan aku... kawan zura) huhu
hildi.... aku terus jek call dia.... nak booking restoran kat brasmana....
tapi... kata hildi.... dah penuh :((
n hildi bagi no kawan dia kat PP....
:O PP... gulppp...
masa tu... kitorang dah tak ada masa nak cari2 restoran dah... so... abg amir kata... OK jer laa...
ngeee...kat PP ade... so kami berbuka di PP.... bendang inn...
nak tahu? (ishhh aku tanye saper?) hehe poyo rr...

mase nak parking.... aku ternampak sebuah kereta.... OMG.... tetiba hati menjadi sayu bile nampak kereta itu... caldina hitam..... :((
huhu abaikan...
tapi semasa aku masuk dalam restoran tu....

ada org tegur aku...
''nurlisa.....''

~ sy ... dato... :D..

''lisa dgn sape? (sambil tengok abg amir)''

~ owhhh ni mak saye....(aku tunjuk ummi)

''meh laa join uncle... berbuke sekali....''

~x per laa datuk.... kitorang dah booking .. :D

''lepas raya nii... uncle nak pegi jumpe fahri.... nak pesan ape2? ''

~owhhh... kirim salam lisa jer laa datuk..... :D

pastu aku pun blah.....
ummi kata aku mcm biadap.... abg amir pun same ckp mcm tu....
tapi bagi aku.... aku dah layan org lain selayaknya....

keras hati ke aku?
sorry zura.... ko mesti tak suke aku layan abah ko mcm tu....
tapi.... hati aku masih terluke....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

:((

“Never look back,” we said
How was I to know I’d miss you so?
Loneliness up ahead, emptiness behind
Where do I go?
And you didn’t hear
All my joy through my tears
All my hopes through my fears
Did you know, still I miss you somehow

From the bottom of my broken heart
There’s just a thing or two I’d like you to know
You were my first love, you were my true love
From the first kisses to the very last rose
From the bottom of my broken heart
Even though time may find me somebody new
You were my real love, I never knew love
‘Til there was you
From the bottom of my broken heart
“Baby,” I said, “please stay.
Give our love a chance for one more day”
We could have worked things out
Taking time is what love’s all about
But you put a dart
Through my dreams through my heart
And I’m back where I started again
Never thought it would end
You promised yourself
But to somebody else
And you made it so perfectly clear
Still I wish you were here

“Never look back,” we said
How was I to know I’d miss you so?

sesungguh aku sgt benci....
bukan benci pade dia....
tapi
benci pada diri aku sendiri....
arghhhhh... kenapa aku lemah?
kenapa aku bodoh?
baru je kene pujuk sikit... dah cair...
arghhhh... x kan senang mcm tu?

tadi... walaupun memujuk.... tapi dalam lembut... dia tetap salah kan aku...
aku penyebab semuanya...
tetap 'memuji' kawan2 nya...
errrr bongkak...
membuatkan aku bertambah2 ----.....tiada alasan! walau sakit hati... walau  marah dgn sikap aku..
tetap tidak menghalalkan korang menghina... atau memaki org lain....
korang kan berpelajaran.. ,, bersekolah agame.... ermmmm...

ermmmm... next week...
aku ade 2 paper....
aku takut...
setiap malam walaupun aku study.... x tido.... tapi aku mcm tak yakin...
uishhhh
OMG
semoga Allah ampun kan dosa2 aku.... dosa2 kawan2 aku...
permudahkan segala urusan kami....
aminnn

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

kesilapan ku.... keegoanmu

Besar kesilapanku besar lagi kesilapanmu
Hampa yang kau rasakan hampa lagi perasaanku
Kau cuba menyatakan aku
Menbuat kesilapan
Yang tak mungkin kau maafkan lagi
Ku tak mungkin kau perlu di sisi

Besar kesalahanku besar lagi keegoanmu
Berkali ku beri alasan berkali-kali kau menolaknya
Kau ingin ku menyatakan
Diri ini bagai lilin
Dan terbakar oleh perbuatanmu

Suasana sepi kini menambahkan bening
Di dalam hatiku
Mengadil silapmu biar di jiwamu aku telah tiada
Di waktu begini diusik kenangan silam
Yang bertandang
Lalu ku biarkan
Ia menabahkan hati ini

Kekasihku cukup engkau buat ku begini
Luka ini usah engkau berdarahkan kembali
Aku masih cinta padamu
Aku masih setia padamu
Kembalilah engkau padaku seperti dahulu

Di dalam rindu ku menangis
Di dalam kalbu ku terasa
Teringatmu di kala derita
Yang memisahkan kita

Di dalam sedu ku berseru
Yang terukir di dalam hatiku
Kekasih bukalah pintu
Untuk sekali ini
Aku cinta kepadamu
 
 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

i will survive~~



At first I was afraid, I was petrified.
I kept thinking I could never live without you by my side.

But then I spent so many nights,
Just thinking how you'd done me wrong.
I grew strong,
I learned how to get along.

And so you're back
From outer space.
I just walked in to find you here
Without that look upon your face.
I should've changed my fucking lock.
I would've made you leave your key,
If I had known for just one second
You'd be back to bother me.

Oh now go...
Walk out the door!
Just turn around!
Now, you're not welcome anymore.
Weren't you the one who tried to break me with desire?
Did you think I'd crumble?
Did you think I'd lay down and die?

Oh not I...
I will survive, yeah.
As long as I know how to love, I know I'll be alive.
I've got all my life to live.
I've got all my love to give
I will survive.
I will survive.
Yeah yeah..

It took all the strength I had,
Just not to fall apart.
I'm trying hard to mend the pieces
Of my broken heart.
And I spent oh so many nights,
Just feeling sorry for myself.
I used to cry.
But now I hold my head up high.

And you see me
With somebody new.
I'm not that stupid little person still in love with you.
And so you thought you'd just drop by
And you expect me to be free.
But now I'm saving all my loving
For someone who's loving me.

Oh now go,
Walk out the door!
Just turn around!
Now, you're not welcome anymore.
Weren't you the one who tried to break me with desire?
Did you think I'd crumble?
Did you think I'd lay down and die?

Oh not I..
I will survive, yeah.
As long as I know how to love, I know I'll be alive.
I've got all my live to live.
I've got all my love to give.
I will survive.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ape? kenape? mengape?

lelaki...
ape ko nak sebenarnya dari aku?
B?
syg?
berpuluh mis call....
sms?
apekah motif ko?
aku tak faham...
apekah semua nii.... setelah puas ko mencerca aku...
menghina aku...
ko masih panggil aku syg?
OMG....
mesti ko nak minta maaf kan?
oke... aku maaf kan ko... dan kawan2 ko yg hine aku....
tahniah sbb ko ader 'kawan2' cengitu....
selalu ko kate kawan2 aku....
yeaa... kawan2 tepi jalan aku.... :)
tapi utk pengetahuan ko.... aku lebih menghormati kawan2 tepi jalan aku dari kawan2 hi class ko tu...
kawan2 tepi jalan aku tak pernah menghina org lain....

sekurang2 nya aku bangge ade kawan2 yg menghormati perasaan org lain....

aku mengaku... salah aku....
aku akan minta ampun pada Allah.....
Allah maha pengampun....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 ramadhan

tetibe sekarang nii aku suke baby.....
betul lah kata org.... bila hati resah... penat.... sakit hati.... tengok muka baby.... hilang semua...
bila pandang jek muka baby.... terasa tenang....
bersih dan mulus jek.....
''little angel''... huhu... biler lah aku nak ade baby sendiri.... :termenung:
uishhh apa aku meraban niii....
haihhhh
ishhhhh

apa aku nak taip sebenarnya niii....
ermmm aku sedih....
mmg aku buat salah....
tapi org lain tak berhak marah sampai tahap menghina aku...
....
apakah diri sendiri baik... sampai sanggup mengeluarkan perkataan2 mcm tu?
ermmm... fikir2 lah ...

**ape saje la bangang... nk bercinte ngan aku tp bersyg bagai ngan oang lain bgs teruskan je la.. mg bahagie.. buang mse aku je.. selamat berpose..

**p mampos.... xde kene mengene marah aku ngan batal pose.. kalo dh mcm tutttttttt* lg nk berbaek2 ke ... xyah, buang mase je... ntah ape yg die rase bgs sangat wat aku marah aku pon xtau la.. 

**kalo nk tau spesis masih berlonggok2 tau... dok jd plastik depan kite.. hampehh je..

**yep2.. bulan br, semngat br, awek br kite cr.. ahaks ♥ it..

**cinta mesti ada keikhlasan dan kejujuran. enuf say..kalau rasa susah nak berterus terang a.k.a jujur...baik bercinta dgn lain2 makluk selain manusia..boleh? manusia ada perasaan...yg lain2 tu kurang sket kot...ops..terpedas bulan posa ni. selamat berbuka.

**sat2 akak doa kat org yg tak jujur ye..biar dpat balasan di akhirat kelak. AMINNNNN...

**sapa gerangan nyer beb? kalo si 'D'ia tu wa ingat lu mmg tau apa yang lu tahu, ke aku yang tak tahu? Adei adei senak pewut

~terima kasih abg yg baik hati... buat aku bukak mata.... bukak hati.....~ terima kasih jugak pade yg mendoakan
aku sedar sekarang ... 'tahap aku dimana'
sebenarnya dah lama sedar.... tapi tak nak terima kenyataan jek... sekarang... kan padan muke aku....
ermmm...bodoh nya aku.... kenaper laa aku masih rasa syg pade dia.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

selamat berpuasa

ramadhan datang lagi.....alhamdulillah... syukur kepada Allah
yayyyyy...
kali ni lebih bermakna... sebab aku menyambutnya di kampung....
syiok giler....
walaupun tanpa kak long dan adeq....
tapi aku tetap happy... ada ummi dan ayah... ada opah... dan saudara mara aku....
yang paling best... ade DANISH... anak sepupu aku....
walaupun budak kecik niii sgt2 nakal.... tapi aku makin suke layan dia....
weeeee.....

selamat berpuasa kepada semua kawan2 aku....
maaf zahir batin ya kawan2 semua.... jika ada salah silap aku pade korang.... :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

happy besday to ME

one sweet day.... :D
selamat hari lahir buat aku.... huhu...
terima kasih pade semua yg wish2 kat aku...
 doakan aku....
terima kasih atas ingatan dan doa korang....


terima kasih juga pada ummi dan ayah...
pade abg amir...
juga pade semua yg hadir kat rumah aku hari ni... :)

hari ni aku dah 23 tahun...
semoga Allah sentiasa memberkati hidup aku...
semoga aku menjadi hamba Allah yg taat
sentiasa menjadi anak yg baik...pade ummi dan ayah
kekasih yg baik pade iz
adik yg baik pade kak mawar dan abg amir...
kakak yg baik pade cempake...
kawan yg baik pade semua kenkawan aku... ;)
aminnnnnn

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

seperti yg ku jangka



Sekali lagi ku lalui jalan sepi
Yang cukup diri ini kenali
Ku sangka dia yang ku cari
Telah ku jumpa
Namun dia yang menghancurkan jiwa

Cukuplah sudah hatiku dipanah duka
Cukuplah sudah segala sengsara
Dan aku tak mahu lagi dibelenggu rindu
Kerana ia akhirnya membunuhku

Seperti yang ku jangka terjadi
Tewas sekali lagi
Menambahkan luka ynag sudah ada
Seperti yang ku jangka terjadi
Cinta datang dan pergi
Mungkin takdir ku hidup menyendiri

Harapan terakhir ku rupanya sama saja
Dengan yang terdahulu darinya
Biarkan aku hidup tanpa belaian cinta
Biar semua tahu ku kecewa

Seperti yang ku jangka terjadi
Tewas sekali lagi
Menambahkan luka ynag sudah ada
Seperti yang ku jangka terjadi
Cinta datang dan pergi
Mungkin takdir ku hidup menyendiri

Mungkinkah takdir hidup ini menyendiri
Bertemankan sepi
Yang pasti setiap malam
Ku imbas kembali
Kenangan indah menyentuh hati
Yang pasti itulah saja mampu ku miliki
Mungkin sepanjang hayat ku bermimpi

** aku baru balik dari hospital.... cek kan kaki aku yg makin bengkak.... 
sekarang kaki aku berbalut.... arghhhh... tak suke... nak pegi mana2 semua bertongkat..... arghhhhhh
bencinya.... dah mcm org cacat jek.... mcm yg hakim kate.... cantik tapi cacat.... hampehhhh tul
aku nak balik kg.... tapi... aku tak nak susah kan sesape....
ummi lak asyik tanya kenapa... kenapa.... dan kenapa.... hadoiiiii.... stresss laaa aku...
aku sangat stresssssssss..... selasa nii ada paper..... huwaaaaaa.... dah berapa hari aku tido awal... langsung tak study.... aper nak jadi lahhhh....

ader org tanye aku.... nak hadiah ape.....
hurmmm....





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

arghhhhh....



 ##Tak dapat ku bayangkan
Tuturmu bagai sembilu
Mencakar hati ini
Tanpa simpati di hati
Ingin rasanya
Ku laungkan rasa kecewa##

dan....  untuk sekian kali.... 
aku menangis lagi.....
ya ALLAH.... apalah dosa aku pade dia.... sampai,, dia sanggup siksa perasaan aku mcm niii...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

weekend~

hari yang sangat emosi....
aper da....
ada kah aku tak jager sensitiviti org lain?
maaf yerr sesiapa yg mengunjungi blog aku ni...
kadang2 aku agak sengal...
hehe hanya abg ril yg faham tahap kesengalan aku....
sebab... dia POYO....
weeeeee,.....
suke hati aku rrr nak taip ape kannn..... blog aku....



weekend lepas.... walaupum agak boring... tapi aku enjoyed jek....
bestttt2..... jumaat... aku g kelas malam....
walaupun kaki aku bengkak.... makin bengkak.... aku g jugak kelas...
aku kan seorg yg rajin.... kohkohkoh...
habis kelas.... terus jek balik bilik... malas aku nak g memaner.... sbb kaki aku makin sakit....
arghhhhh... denyut2 dowhhh....
boring nyaa lahaiii... lili lak tade.... dia cumer tggl nota....
*yaya aku tak balik.... demam campak ko dah jangkit aku.. meh terajang sikit.. haha*

hadoiiii.... pegi mana sajer laa dak lili niii.... aku terus jek call dier... tapi....x jawap... ermmm
pastu... aku juz sms dier.... harap2 nanti dia bacer laaaa.... *wehhh.... jager diri!!!!*
tapi aku terfikir gak.... dier g mane yek....
dgn saper....
uishhhh

kaki aku lak... siot jek.. makin sakit....
busannyer time tu.... ermmm
sms ummi.... cakap demam aku dah ok....
tanak ummi riso...
ummi citer... ayah  tak sihat... :((
aku lak yg jadi riso...
siann ayah...
semoga ayah cepat sembuh....

ummi tanyer... naper aku jarang call... huhu... aku ckp... aku bz skrg... (alasan bodoh... harap ummi aku tak kecik hati )
pastu ummi terus jek ckp..... 
nanti ummi topap kan utk kak ngah ye... duit ade x?
~ade je ummi...
sehari dua lagi... ummi bank in yer... hari tu... angah kate nak beli buku... dah beli ke?
~belum... kat kangar tade buku tu.... nanti lah kak ngah dah sihat sikit... g alor setar...
borak2 dgn ummi.... gosip2 pasal kak long ain... dan cem... huhu

habis borak.... aku layan fb.... layan ym....
tetiberr... jenggg3... ade call.... hehe suspen rr.... no tak kenal.... aku malas angkat....
byk kali gak rr...
then ader sms....
*awat x angkat... ni abg sham.... kenai dak? anak anjang hashim*
lepas tu... baru lah aku angkat.... hehe
kenai dak abg sham?
~owhhh... kenai.. hehe... (pade hal aku blur2 jek.... yg mana 1 abg sham tu ea)
ummi kata.. kak ngah demam? tu lah anjang suruh call ni... depa suruh kak ngah dtg umah... 
~ehhhh... dah ok dah..... sihat dah niii... hehe
anjang kata.... kalau dah ok... kena berbedak.... kalau tak nanti campak tu naik balik....abg p ambik kak ngah skrg ya?
~erkkk... sekarang tak bole abg sham.... dah lewat... takper2.... demam nii ok dah...
ok kalau mcm tu... esok pagi abg p ambik.... angah siap awai sikit ye....
assalammualaikum...

hadoiiiiiiii.... caner niiii
huhu
esok nyaa awai2 pagi abg sham tu dah call....
huwaaaaaaaaaaa.....
nak tak nak.... aku g jugak laaa....
masa nak g kat kereta abg sham.... abg sham tengok semacam jek aku jalan....
*kaki awat?
aku pun citer laa.... panjang lebar... hehehe... seb bek ade citer... kalau x... aper aku nak sembang dgn dia.... hadoiiiiii....
sampai kat sungai batu pahat... suasana jadi kecoh... huhu.... malunyerrrrrrrrr....
hampeh tul.....
ankle bengkak je pun.... dah mcm aku ngidap barah....
pak njang terus je panggil nenek sebelah... suh urut....

hadoiiiiiii.... tanakkkkkkkkkkkkkkkk.... (tapi jerit lam hati jek)
muler2 nak wat cool... hehe sebab ramai je org kannn... malu rrr...
tapi... tangan nenek tu..... yaa ampun..... baru pegang jek.... aku dah jerit tanpe segan silu......
uishhhhhhh sakit siottttt..... nak je aku terajang org2 yg ade kat depan aku tu....
nenek tu kate.... dah masuk angin aper bala... bagai lah.... mcm doctor rrr
 hehe
kat sejam gak arrr... nenek tu dok ulit kaki aku....
bagi aku.... aku rela jek g hospital... x ray ke hape ke....
sakit rrr ... urut2.... dah rr minyaknya buat aku migraine sehari... busukkkkkk
abg sham lak dok sengih2....
~sepak mau???~ huh

nenek tu kata.... jgn dok main bola dah lepas niii..... apa niiii org tina men bola....
aku cuma sengih2 jer laa..... (dalam hati..... ~ de aku kesah) wakakakakaka

tengahari tu.... mak njang masak sedap2.... weeee..... gulai tempoyak....
huhu rinduuu ummi :((

petang lak.... pak njang bawak balik 'air tawar' suh aku mandi... n bedak... utk aku letak kat seluruh badan....
eeeeeeyakkkkkk...
kalau ummi yg suh.... dh sure2 aku bantah.....
seb bek laaa aku masih malu2 kat umah dorg tu....

malam tu.... mak njang suh aku tido sane.... tapi... aku cepat2 jek bagi alasan.... tak bawak baju...
uishhhh segan rr aku
abg sham lak... wat pasai tanak antar aku balik.... huwaaaa....
grgrgrgr....
tanak antar sudah... aku call lili... hehe
pastu.... abg sham hantar gak rrr.... lepas aku dah mcm nak nanes... huhu
sblum balik.... kitorang singgah kat mini MAHA.... jumper lili kat sane.....
maser tu lahhhhh.... encik iz call aku....
nyampah jek rase.... dh kat seminggu tak call... sekali call.... nak ckp kasar2 dgn aku....
pastu... aku malas nak gaduh2.... terus jek aku letak ....
abg sham tanye... saper....
aku tak jawap....
malas rrr....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

peringatan utk diri SENDIRI~

jangan salah kan org lain kalau diri sendiri yg BODOH.... 
TAK SEDAR diri arr ko nih yaya....
byk kali kene pun masih tak serik2....
haihhhhh....

masihh jek nak biar hati sendiri yg sakit....
uishhhhh


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS