doa utk ketenangan hATi

اللَهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ نَـفْسـاً بِكَ مُطْمَئِنَّـةً ، تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَـائِكَ ، وَ تَقْنَعُ بِعَطَائِكَ .

Maksudnya : “Ya Allah , aku memohon dariMu jiwa yang tenang , yang beriman dengan pertemuan denganMu , redha dengan ketentuanMu , dan merasa cukup dengan pemberianMu”

ermmmm

lamer sungguh aku tak on9...
bukan ape....
aku malas.... tade mood... dan sebab utama... aku tanak kaco mood beraye aku...
hehe
walau aku rindu yg amat... tapi aku pendam jek... wat2 busy melayan sedare mara aku...

lately... mcm2 terjadi pada aku...
ader yg langsung tak masuk akal....
pada aku semua2 tu.... cuma alasan... atau.... cari sebab utk elak kan diri dari aku....
biar lah aku anggap mcm tu....
sekurang2 nya aku sedang membuka mata...
menjadi matang ttg kehidupan aku...
TERIMA KASIH ALLAH...

aper lah dosa aku pade dia...
pada diri aku sendiri... dan pada ALLAH
sehingga kau dihukum cengini....
semoga kamu berbahagia selalu....

luper kan perkara menyedihkannn....

rayer kedua....
kakak aku bertunang.... walaupun majlis simple ... sederhana... tapi semua org happy...
selamat bertunang pada kakak aku... mawar nuraini dan abg amirlutfi....
semoga ade jodoh korang... bahagia sehingga akhir hayat...

melihat kak mawar bahagia.... aku jadi sebak....
cemburu aku melihat dia happy disamping abg amir yg setia...
lepas dorg bertunang....
aku borak dgn abg amir.... kate dia... 9 tahun dia bersabar dgn kak mawar...
dalam mase tu... mcm2 perkare terjadi...
dan hari tu... kesabaran dia berbaloi....
uishhh terharu aku dgrnyer..

aku pulak?
hurmmm...
dia ckp nak abg dan mak dier dtg... merisik...
ikhlas ke dia?
atau... cuma nak memuaskan hati sendiri?
bagi aku... dia cuma........................
ermmm....
biar lah.... aku tak nak luka kan hati aku sendiri...
aku nak lupa kan semua...

uishhhh minggu depan... aku dah nak berambus dari sini... hehe
harap2 aku boleh lah luper kan semua kenangan manis.. pahit... aku...
aku dgr2... kat saner... aku akan tggl kat kawasan kg yg mundur... huhu
biar betul prof nizar nii.... nanti aku tade tenet... tade fon signal...
huwaaaaa..... 2 mggu sekali jek bole call ummi....
call boifren ... jgn harap....
huh seb baikkk aku tade bf... hehe
kalau x... mau nyer merajuk bf aku... huhu

jepun kan maju..... huh... x kan lahhhhhhhh...
haihsssss

x per lah....
mcmana pun nanti... terime lah dgn redha... ;p

kalau aku tak on9.... korang jager lah diri baik2 yek.....
utk org kat sudan.... jage diri...
walau aku tahu ... aku bukan sesiapa pun kat die.... tapi.... dia tahu aku syg dia.... harap dia jaga diri baik2...

utk kenkawan yg aku syg..... abg2... kakak2....
aimi.... abg airiel.... abg erwan.... bart.... kak long... akak cta.... along zam...
abg akeem... lili... shira... iman... abg sham...
korang jaga diri jugak....

utk seseorg yg aku panggil duckling..
aku akan jawap soalan awk... suatu hari nanti..... insyallah
tu pun kalau awk bersabar... hurmm...
enjoy lah hari2 awk kat malaysia....
nanti dah balik irbid.... belajar lah rajin2 yek....
semoga tercapai cita2....
berdoalah utk kebahagiaan... awk dan saye...
p/s~ sy tak suke awk guner kan ayah sy..... sgt2 x suker.... huh

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

terhenti ditanda koma


Bagai berlari di dalam air
Menyalakan lilin dipukul angin
Bagai diusik tidurku yang nyenyak
Sukar ku hapus di kotak minda
Kau semakin nyata

Melawan arus menyiksa jiwa
Tak pernah ku bongkarkan rahsia hati
Takut nanti cinta ditolak ke tepi
Cerita terhenti pada tanda koma
Dengarkanlah nyanyian di jiwa

Ingin aku cinta tidak berupaya
Hendak aku dakap ke hujung dunia
Namun tak terdaya ku terus melangkah
Seorang wanita tak wajar mengalah
Aku tak berdaya meneruskan langkah
Seorang wanita tak mungkin mengalah

Aku cinta (ingin aku cinta)
Tidak berupaya (tidak berupaya)
Hendak aku dakap ke hujung dunia (dunia)
Namun tak terdaya (ku terus melangkah)
Seorang wanita (tak wajar mengalah)
Aku tak terdaya (teruskan langkah)
Seorang wanita (tak mungkin mengalah)

Bagai berlari di dalam air
Menyalakan lilin di pukul angin
Bagai diusik tidurku yang nyenyak
Sukar ku hapus di kotak minda
Semakin nyata
Melawan arus menyiksa jiwa

*******

Silapkah aku menilai erti cintamu itu,
Atau salahkah aku untuk menyayangi dirimu,
Atau butakah aku mengenal erti sebuah cinta,
Hingga perasaan ini tersisih jauh dari kaca matamu,

Masih ternilaikah lagi perasaan cinta itu untukku,
Sehingga perasaan ini terbiar sepi,
Kekosongan tanpa irama,
Kegelapan tanpa cahaya….

Terlalu lemah kaki ku melangkah mengharungi onak duri ini,
Sudah jenuh aku menerima kesakitan ini,
Tidak mampu lagi merintih kelukaan,
Terlalu sarat jiwa ini dengan penderitaan,

Hanya Tuhan saja yang tahu,
Betapa ikhlas nya hati ini,
Melakar warna cinta untukmu,
Namun mengapa aku sering di duga,

Sudah terlalu jemu untuk menerima dugaan demi dugaan,
Terlalu perit lukanya,
Terlalu pahit rasanya,
Namun… bilakah bahagia akan menjelma…..

&&&&&&

Kekasih, mengertilah dikau ada sekelumit rindu
Biarpun tiada dikau tahu
Sering diri dalam kerinduan
Menyapa cinta hati milikmu

Kerana kasih diberi bukan sedikit
Kasih yang ada untuk kau bertakha disinggahsana
Namun, cinta memerlukan pengorbanan
Walau tahu akan kehilangan
Tiada diri alpa pada kenyataan

Takdir-Nya,sudah tertulis buat kita
Hanya seketika mengisi bahagia
Itu jua Anugerah-Nya,
Kerana insan biasa, terleka dan terlena

Kasih itu tiada berpenghujung,
Walau tamat riwayat hidup…
Walau dihempas badai gelora
Cinta tetap hadir…

Cinta itu bukan mainan
Rindu itu bukan gurauan
Kasih itu bukan tandingan

@@@@

Hidup adalah warna warni
Jika datang cinta selalu
Menuntut pengorbanan
Sejak manusia pertama

Aku adalah pencinta biasa
Yang dengan hati mencintaimu
Mencinta dengan caraku
Cinta yang mengharapkan setia

Cinta tanpa kata-kata
Cinta seperti embun dan pagi
Cinta seperti bulan dan bintang
Cinta seperti api dan bara

Kamu telah ku pilih untuk cintaku
Bukan cinta untuk melampiaskan nafsu semata-mata
Bukan cinta untuk saling berdusta
Tapi cinta untuk meraih bahagia

Ku nikmati semua waktu yang ada
Walau hanya dalam dunia maya kita bersua
Walau hanya dalam nada mendengar suara
Nurani ku menyimpan harapan menjadi nyata



namun... ku jua punya hati dan perasaan terluka...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

selamat hari raya...


salam aidil fitri
maaf zahir batin...
aku ucap kan pada semua....
semoga kita semua berbahagia dihari mulia ini....

kepada yg nak pulang ke kampung.... berhati2 dijalan raya....
ingat lah org yg tersayang...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS