doa utk ketenangan hATi

اللَهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ نَـفْسـاً بِكَ مُطْمَئِنَّـةً ، تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَـائِكَ ، وَ تَقْنَعُ بِعَطَائِكَ .

Maksudnya : “Ya Allah , aku memohon dariMu jiwa yang tenang , yang beriman dengan pertemuan denganMu , redha dengan ketentuanMu , dan merasa cukup dengan pemberianMu”

....................

morning....
uhhhhh... demam melande diri ku....
ni sebab mlm tadi lah neh.....
padan muke aku....
sape suh keluar time2 winter....
erghhh...
nyesallll3,,

semalam aku berpuase...
weee.... hari rajin aku dtg kembali... hehe
rajin laa sgt!!...
berbuke.... dgn sekotak air soya yg halal... huhu....
2 keping roti bakar... alhamdulillah....

smlm misha masak je nasi... lauk sotong masak sos... utk aku dan fara.... sbb kami berdua berpuasa...
tapi.... aku kurang berselera utk makan nasi.....
selera makan aku drop terus...
tah laa nape....
mungkin aku terus obses utk kurus agaknyer... huhu

malam nyer....
sedang aku syok2 chat dgn ijam....
menbahan kan ijam wif my 'tag team' syafiq.... weeeee
sumone call aku... ajak aku pergi supper...
kali yg ke 24 dia ajak aku keluar... (kate dia lahhh)
mlm tadi.... tah nape.... terbuka hati aku nak terima pelawaan nya... huhu
tapi....
aku tak keluar berdua.... tak baik utk perahu2 kecil... hehe... so aku ajak anis...
anis ok jek.....
ajak g makan.... anytime..... jgn ajak dia pegi wat keje amal je.... katanya...
:D
tujuan aku ajak anis.... ialah.... supaya dia boleh menyelamat kan keadaan....
aku malu siot....
nanti ape aku nak borak....
anis peramah.... so....
hehe....

rupe2nya.... org tu pun pemalu.... cehhhh.....
kat fon.... beria.....
berani jek ajak2 org keluar....

time makan..... mcm2 anis menyoal beliau...
umur... dia... 31... (uishhh tua nyaa)
huhu... siyus aku x tahu sblum nii...
yg aku tahu... dia tahun akhir.... habiskan phD....
aku ckp.... lepas balik m'sia..... nama nya ade lah "DR''
bestnyaaaaa......
tapi dia jwp.... 'alahhhhh.... doktor falsafah je ponnnn.... bukannye DR ubat org...'
uishhh humble laa pulak.... huh....
bangge per?
aku? tah bila nak dapat mcm tu..... :termenung:
impian ade... tapi.... x cukup kekuatan... dan kerajinan nak capai.....
wehhhh korang!!! meh laa support aku.....

kate beliau lagi...... kitorang lagi lah best kalau boleh capai tahap tu..... nama kitorang akan ade...
'' IR DR dahlia'' uishhhhhhhhhhhh..... aminnnnn3...
mase tu..... kitorang akan ade gaji puluh2 ribu..... setimpal dgn kesusahan belajar.....
kerje di luar negara.....
perghhhhhh.... :berangan:
dengar2 semua tu..... semangat berkobar2 nak study....
hurmmm.....
tapi....
arghhhhh... malasssss!!!

lepas habis makan.....
makan sushi... :(
kami terus balik.... sebab.... tak tahan.... sejuk sgt....

kat bilik....
ape lagi kerje aku.... online lahh....
mlm2 cm nii..... selalunyaa..... sepupu2 aku.. ramai yg on YM... termasuklah kak long aku...
borak2.....
mcm2 citer.... termasuk lah citer opah yah... hehe.....
kata kak long.... dia nyampah nak balik..... opah asyik2 tanye..... pasal kawen.... hehe
aku dah agak.... opah akan banding2 kan kami... dgn anak2 pak long.....
huhu....
anak2 pak long..... semua kahwin awal.... jodoh cepat....
opah selalu bising pasal ni.....
kdg2 stress juga....
tah pape ....
kalau opah bising kat aku.....
aku akan ckp..... 'kak ngah tanak kawin terus'
hohohoho....
tapi... kak long aku baek.... dia tak sampai hati nak ckp cm tu.....
hurmmm... tapi aku rinduuu opahh.....
rindu nak tido dgn dier.... mlm2 dia akan garu2 belakang aku sampai aku tido....
huwaaaaaaaaaaaaa..... nak balekkkkkkkk

hukhuk....
mlm tadi... tak boleh tido....
busan pun ade....
rindu pun ade....
busan lak ijam keluar.... 'beli tomyam'
hehe mcm lawak jee bunyinya....
beli tomyam utk ayahnye.....
owhhh dak tu duduk dgn parent....
baru lah mlm tadi aku tahu....
katenye.... dia je yg belum kahwin.... kakak2 nye semua ikot suami masing2... so dia lah yg bertanggungjawap menjage parent nya...
bagusnyaa lah.... kawan susah senang aku tu..... bangge aku ada kawan cengitu....

sampai subuh.... aku tak boleh tidur....
demam...
sebab sejuk sgt kot...
ishhhh
pp aku dah jadi pink....
lepas subuh.... aku tidur.....
tapi.... terjaga sejam kemudian....
terus ambil fon....
tengok fon... :((
aku jadi sedih....
rindu...
tapi ape daya aku....
aku bukan pilihan....

ya Allah... kuatkan lah hati aku utk terima semua niii dgn redha....
Engkau maha mengetahui.... aminnn....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS