doa utk ketenangan hATi

اللَهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ نَـفْسـاً بِكَ مُطْمَئِنَّـةً ، تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَـائِكَ ، وَ تَقْنَعُ بِعَطَائِكَ .

Maksudnya : “Ya Allah , aku memohon dariMu jiwa yang tenang , yang beriman dengan pertemuan denganMu , redha dengan ketentuanMu , dan merasa cukup dengan pemberianMu”

buat sang putera ;)



salam.... ngeee...
perlu x aku nak tulis lagi.... ''dah lamer x jenguk blog aku neh.... haha''
mesti dah menyampah korang nak bace ayat tu kan....
sebab nya.... aku sendiri dah muak... haha asik2 ayat tu... xde ke ayat lain yang lebih menarik ....
ishhhh3....

aku bz wehh....
sgttt bz ...
kadang2 agak lupa diri ...
maklum la... berada di malaysia laaa kate kan... hehe
poyos....

semalam baru balik dari phuket....
uhaiiii....
aku g casting utk EL....
wahhh gempak x.... hehe... rezeki aku....
3 hari kat sana... besttt ooo....
banyak pengalaman yang aku dapat.....
salah satu... yang agak havoc.... ialah shoot dalam air....
1st time nii aku buat 'kejer gila' cam ni....
giler ke? bagi aku laaa.... bagi org lain... mungkin biasa2 je kot... hahaha...
ye rr... sebelum ni.... mana de org pernah nak ambik aku utk job2 dalam air nii....
haihsss....
korang bayangkan..... mekap cantik2..... pastu... terjun dalam laut.... pose...
bile naik atas bot.... pose atas pulak.....
mekap yang langsung tak terjejas....

ewahhhhh EL kottt....
bagusnya jenama tu..... (tangan didada... mate keatas) uhaiiii.....
betapa susahnyaa.... kerja dalam laut nii....
rumit.... kena ambik beratus2 shot.....
mmg mencabar kesabaran aku yg mmg sedia maklom kurang sabar.... kannnnnnn
time tu.... baru lah rasa mcmana team work yg baik.....
tak boleh penting diri.... langsunggg!

bayangkan... 1 hari.... dari pagi.... sampai malam...
letihnya....
penat....
sunburn....
lapar....
dorang mmg sedia kan makanan..... tapi... aku tak terasa nak makan.... huhu tah sape laa yg masak kann.... nasi... ishhhh... malas laa nak tulis panjang2.... sape yg kenal aku akan faham sendiri....
so... aku makan je roti... sampai malam....
dah terbayang.... nanti dah balik otel.... nak turun dan makan banyak2...
TAPI.... sampai je bilik.... mate dah x boleh buke.....
terus je... zzzzzzzzzzzzzzzzzz.....
kul 3 pagi.... aku bangun....
mandi...
solat.... huhu... mengqado solat yg seharian aku tggl.... :(( yaa Allah...
sedihnya time tu.... ape nak jadi laa kann.....
hmmm... kalau laa aku mati lemas dalam laut tu... ishhhh.... nauzubillah...
pas selesai solat...
rindunyaa kat buah hati aku... izham.... sgttt2 rindu...

perut rase sgt lapar....
ketuk pintu bilik sebelah....
nak kejut anas... tapi dorg tak bangun...
so... wat2 berani je lah... turun bawah.... nak cari makanan....
ingat kan aku sorg2...
rupe2nya.....
ramai yang tak tido....
takjub aku spoloh menet... haha...
dorang ni makan ape? byknye tenaga....
dah seharian tengah laut....
boleh pulak nak enjoy lagi...
tak penat agaknya....
huhu...

malas nak join.. dorang.... aku beli buah2an....
hehe lapar.... tapi beli buah je....
nenas... tembikai... apple...
nyummm2....
makan sampai kenyang....
balik semula kat bilik... dah dekat nak subuh....
tggu subuh sat....
lepas subuh.... bummmmmmm... zzzzzzzzzz...
samapi laaa aku dgr ade org nak roboh kan pintu bilik aku...
grrrrrrrr....
bukak pintu.... terus dgr abg photog aku.... membebel...
haihssss..... rase nak belasah jek... pepagi dah bebel2....
haihhhh...
haihhh
haihhhhhhhh

tapi.... aku nye style.... diam je kalo org bebel... haha... malas aku nak layan der...
sementara anas dok conteng2 muke aku...
abg nizam masih terus kan bebelan nye...
huwaaaa.....
cerita2 dgn aku... ape yg patut aku buat hari tu...
blaaa33333....

sebenarnya.... aku brtuah oo dapat kerja dgn abg nizam....
dia kan seorg photog yg sangat profesional....
terime kasih sgt sebab dia sudi nak tolong aku....
sama lah dgn anas....
tukang conteng....
ramai yg puji kerja anas.... (elehhhh... sebenarnya muke aku yg buat kerja anas nampak superb.... haha.... )
korang rasa nak muntah x?
siler2.... g muntah dulu....
sementara aku habis kan kerja2 menaip aku ni... ishhh aku loya jek... belom rase nak muntah.... biaser laa.... kalau dah lupe diri.... cengini lahhh poyo nye... huh

hari kedua....
kebanyakannye.... indoor....
runway... catwalk... penampilan... dan ketrampilan....
dorang casting mcmana kitorang berdepan dgn org...
mcm x banyak masalah...
huhu....
GUEST JUDGES nye pulak org jepun....
so....
xde lah masalah sangat... sebab aku faham ape yang judges nak ....
judges pun nampak baik... sebab dorang mmg sangat menghormati orang yang menghormati bahasa dorang... (walaupun bahase yg aku guna agak berterabur.... haha) tapi....
dorang boleh faham bila aku bertutur wat.... hehe ok laa kan....
hentam saje lahhh labu....
mula2 tu aku mmg ada masalah dgn photog EL....
ade lah mempertikaikan ttg... pakaian aku....
huhu....
nak kena terangkan yang aku ni muslim.... kena menjaga aurat... (arghhh aurat laaa sgt.... plz laaa dahliya.... tlg jgn mention about aurat.... ~ muhasabah diri~)
memilih menjadi model.... agak memalukan bile sebut pasal aurat...
muslimah... berjubah bagai pun..... tetap... 'mempamerkan' dan itu ade lah aurat....
hmmm....
tahu...
tahu benda tu dosa.... tapi masih nak buat juga....
ni lah... bilalah nak dapat hidayah nii...
okayy... pelan2 k...
harap... orang2 yang berade disekeliling aku bersabar...
sampai masanya.... aku akan undur diri juga....
~ kalau mati sebelum undur diri... mcmana?????!!!!!!~
okayyy... migraine suda

peaceeee.....
~sambung makan roti canai.....
tadi dah makan sekeping..... skrg aku nak habiskan lagi sekeping....
huhu.... okayyy model kuat makan ....
sebelom korang kutuk... aku ngaku dulu2an....
pedahal kalau team mod kutuk pun....
asalkan izham aku memuji2 kalau aku chubby.... hehe
memuji2 biler aku makan banyak2....
~hahaha okay fine.... aku mmg suke kene puji dgn izham....
wekkkkkk....

demam.... sunburn.... sakit tekak.... ankle pun sakit....
TAPI.... selera makan tetap x sakit.... hehe... ajaib betul....
i'm me.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

B'n'baBy