doa utk ketenangan hATi

اللَهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ نَـفْسـاً بِكَ مُطْمَئِنَّـةً ، تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَـائِكَ ، وَ تَقْنَعُ بِعَطَائِكَ .

Maksudnya : “Ya Allah , aku memohon dariMu jiwa yang tenang , yang beriman dengan pertemuan denganMu , redha dengan ketentuanMu , dan merasa cukup dengan pemberianMu”

hami asraff?? :O

morning sunshine....
ngee...
tah kenapa.... hari ni aku rasa ceria....
Alhamdulillah... syukur kepada Allah....
yang memberi aku 'rasa' sebegini....

pagi2... seawal 4.30am waktu koufu....
ummi aku dah call...
huhu...
kadang2 aku terfikir....
subhanallah.... betapa tingginya kasih ummi....
sampai sanggup bersusah2 mcm ni... (bagi aku susah laa..... time tidur kena pulak kejut org lain bangun subuh)
'org' tu pulak... sudah berumur 23 tahun..... haihsss....

entah laa aku boleh buat mcm tu nanti kepada anak2 aku....
huhuk....
rasa mcm tak sanggup je....
~ ya ALLAH...
aku lemah aku banyak dosa,
aku suka mengeluh,
aku kerap lalai dan alpa,
Ampunilh aku Ya Allah,
ampunilh diriku dengan pengampunan
oleh sifatMu yg Maha Pengampun,
Maha Pengasih& Maha Penyayang..
Mudah-mudahan tanpa banyak hisab
dan tanpa banyak syarat,
sebagaimana ummi ayahku memaafkan aku tanpa syarat,
mengasihiku tanpa mengharapkan balasan

Ya Allah ampunilah ummi dan ayah ku
rahmatilah mereka
dan limpahkan RahmahMu kpd mereka ..
mereka yang mengasihiku tanpa syarat,
maafkan mereka
dan limpahkan kasih sayangMu kepada mereka tanpa hisab
dan tanpa syarat
ampunkan mereka
uzurkan kekurangan-kekurangan mereka
tempatkan mereka di dunia rahmat Mu
dan di akhirat redha Mu

ameeennn ya Rabbal 'Alamin



selepas subuh....
aku tidur balik... huhu...
haihss... ape nak jadi lah....
hehe... free kan sekarang....
tak ade kelas...
org sakit kot....
kena lah cukup tidur... hehe....
alasan tak boleh bla....

lepas bangun..... terus on lappy.....
blog walking....
aku mmg suka melawat blog2 org nii.....
akhir2 nii.... aku terjumpa satu blog... yg bagi aku sgt best....
sempoi....
byk ilmu yg aku bole kongsi disana.....
gaya penulisan dia pun agak simple....
senang cerita..... 'best' lahhhh....
hehe... sesuai dgn jiwa aku laa kot.... ;p
blog tu ialah.... HAMI ASRAFF
korg try laa view....
mesti korg pun akan suka.....
nak2.... owner blog tu ..... ''hensem siot'' kata kak nadia... haha... opsss.....
opsss.....
opssssssss......
blogger famous tuu....

huhu... alamak....
berehat seketika dgn kit kat....
ade org call... hehe
daaaaa

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS