doa utk ketenangan hATi

اللَهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ نَـفْسـاً بِكَ مُطْمَئِنَّـةً ، تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَـائِكَ ، وَ تَقْنَعُ بِعَطَائِكَ .

Maksudnya : “Ya Allah , aku memohon dariMu jiwa yang tenang , yang beriman dengan pertemuan denganMu , redha dengan ketentuanMu , dan merasa cukup dengan pemberianMu”

aku syg dia....

halluuuuuu....
morningzzz ....

ape aku nak bebel hari ni ea?
ishhhh abis da idea aku....
ilang semua... bile pagi2.....
ilham dah col aku....
sedih2... emo2....
huhu....
aku yg masih blur2..... tapi aku layan gak laa....
memandangkan dia tu tak ade kawan yg lebih cun dari aku.... wawawawa...
ishhhh kesian dia....
sgt2 down..... sbb..... PUTUS CINTE....
alaaaaa... putus cinte jek pun..... huhu....
pape pun aku sentiasa mendoakan agar dia ok2 jek kat sana....
aku tahu dia bole handle diri sendiri.....
kate doctor...... doc tak bole lemah2 k....

lepas habis bersembang dgn ilham.....
aku col izham....
hukhuk rinduuuuuuuuu....
ehhh salah... bukan col..... miscol....
ahaksss.... tak pernah aku col dia sekarang....
miscol... dia akan col balik....
ngeee.....
mahal laa... :(
sms je pun satu hari kadang2 sampai 20rm....
1 hari der.... kalau sebulan..... uishhhhh...
(hehe ade org merunguttttttttt) sebelum izham ckp.... aku dah ckp dulu...
izham pun tak pernah mintak aku col....
dia faham keadaan aku kot....
dak sekolah pon......
hehe...
ishhh tapi kesiannn dia....
habis kedit .... setiap hari col....
sehari 2... 3.... kali col nye...
sms lagi....
so far dia tak pernah merungut..... ok rrr kann.... ;)

dia masih demam....
suara punye lahhh seksi.... haha....
sakit tekak.... batuk....
ishhh sungguh simpati pade beliau....
:((
ape tak nye.....
esok..... genap sebulan.. dobizz.com dier.....
selama sebulan ni lahhhhh...... dia tak rehat.....
bekerja 7 hari seminggu....
dari pagi..... lewat malam baru balik....
makan tah kemane....
solat.... faham2 suda.... (aku agak laa )
dah tak larat nak bebel.....
aku membebel...... mcm bebel pade dinding....
dia akan jwp.... 'ok syg'
'ok' yg xde makne nye... huh!!

serius..... aku stress tengok dia keje....
bajet mcm diri dia tu robot....
sampai demam2 pon.....
kerja lagikkkkkk....
cakap org langsung lahhhh tak dengar.....
alasan dier.....
~ nak buat caner b..... bisness baru nak mule.... kene keje keras.... blaaa ... blaaa~
aku faham......
kene keje kuat.....
permulaan mmg susah....
TAPI!!!!! tak kan sampai nak abaikan kesihatan...... nak abaikan diri sendiri.....
abaikan makan minum....
abaikan solat....
dah jadi berdose tuuuu.....
keje pun da tak berkat...
huh.....
erkkkk.... ape aku bebel niii....
haihsss....
makin kuat bebel aku skrg....
arghhhhh.... stresssssss.....

semalam.....
dia tanye aku soklan ni

~b.....nape b pilih i as ur bf?

~syg bile saat pertama b jth cinta kat i?

ngeeeeee... ;p
romantis siot boifren aku mlm tadik.....
kate dia..... byk ciri2 idaman dia nak...., ade pade aku....

~ciri2nye adalah:
i nak yg tngi
nak yg kidal
nak yg pandai berdikari..
nak yg mampu bt i trdiam bile i berkate2
mampu berade dcc i wlpon ape keadaan skali pon..
mampu bt i trgelak..
mampu bt i snym..

wahhhh.... kata2 dia buat aku senyum sepanjang malam.... haha....

~erk mase tu da syg..
blik pnat cmne pon msti nk fb dl..
tgk status b..
tp cume tkot nak bergerak lbh jauh..
tkot slah langkah lg..
tkot kecewa..
tp last2 huhuhu~
dahliya nurlisa menjadi buah ati sy huhuhu~

senyum lagi.....
teringat mase dulu2....
masing2 sembunyi perasaan....
berlagak cool....
mcm tak de pape......
bermula sebagai kawan.....
kawan baik......
lepas tu......
kawan rapat yg paling istimewa....
teman istimewa....
baru lah dia melamar aku utk menjadi kekasih hati nya....
lepas tu dia terus declare yg aku ni milik dia....
sweet kannn?
relationship yg betul2 ikut step.... hehe

pada aku dia sgt gentleman......
membuat aku bertambah kasih padenye....
huhu...
hope aku dapat bahagia kan die...
sebagaimana dia yang sgt membahagiakan aku sekarang....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS