doa utk ketenangan hATi

اللَهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ نَـفْسـاً بِكَ مُطْمَئِنَّـةً ، تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَـائِكَ ، وَ تَقْنَعُ بِعَطَائِكَ .

Maksudnya : “Ya Allah , aku memohon dariMu jiwa yang tenang , yang beriman dengan pertemuan denganMu , redha dengan ketentuanMu , dan merasa cukup dengan pemberianMu”

ermm

mood yg sgt swing...
haihhhh..
tah pape... study tapi satu bende x masuk kepale otak....
SABAR... tu lah saje semua org ckp pade aku...
tapi korang rase ke ape yg aku rase?
ermmm...
smlm ummi ckp...
''kenape byk missed call? kenapa byk SMS? ''
aku balas....
''kenape ummi bace? kak ngah tak suke org bukak fon kak ngah''
ummi ckp lagi....
''knp ummi tak boleh bukak fon anak ummi?''ummi rasa kak ngah akan buat silap ...... org buat mcm tu pade kak ngah.............................................................................................................''
baru bercinta... dah layan anak ummi mcm tu? nanti2... dah kawen? pukul2????'' ..........................
....................................................................................
..................................................................................................
aku jwp
''ishhh ummi niii''
dalam hati aku.... ummi tak faham....
aku nak jelas kan pade ummi.... tapi aku tak nak ummi bebel....
aku rimas....
aku runsing....
aku tahu ummi syg aku...
aku pun sgt syg ummi...
harap ummi tak kecik hati dgn aku..
ampun kan aku ummi :((

weekend...
jumaat... tah kenape.... ayah bawak aku g hospital....
aku sedar je... aku dah ade kat wad... huhu
aku tanye ayah.... sebab kaki aku ke? aku kena masuk sini lagi?
ayah kate x..... sebab aku degil..... degil2... ayah malas nak jage.... so dok lah sepital...
aku rasa nak meraung jek....
huwaaa..... aku tak suka kat sini....
masuk air.....
hukhuk.... sakit siot... kalau gerak2 kan tangan tu..... huh
benggong tul doktor tu,,, haha...
agak2 rrr kalau nak kate org..... 'doktor' tuuuu... x kan benggong kot.... ishhhhh
kuakuakua... benggong = banggang ..... huhu

hari sabtu.....
ramai je dtg melawat aku...
ummi ayah... opah... kak long... n abg long amir... adeq... kawan2 sekolah ayah (kohkohkoh) semua ade...
huh waktu aku sihat.... dorang tak nak pulak balik...
jeles3....
adeq pulak... asik2 dok ckp.... mlm nanti nak tido dgn opah.... grgrgrgrgr
elehhhhh.... dah seminggu aku tido dgn opah rr.... memalam... opah garu2 blkang aku..... lalalalala

kat hospital tu... tah kenapa... mata aku asyik pejam jek... ngantuk sesangat.... bukak mata 10 minit.... dah lalok kembali...
haihhsss.... dadah ape lah doktor kasi aku niii.... hehe
sampai lah hari ahad.... aku dah mintak pade doctor.... aku nak balik...
sebab hari selase aku ade paper.... merayu2 gak laa pade doktor tu... huh

so ahad tengahari... doktor benarkan aku balik.... weeeee
lepas balik.... kemas2 terus balik perlis...
ummi dgn abg amir hantar aku.dengan adeq... kebetulan abg amir ade keje kat alor setar isnin nya...
ayah tak ikut... sian ayah...

mula2 hantar adeq dulu....
lepas tu terus g perlis... masa tu dah dekat kul 6....uishh nak bukak puasa kat mana lah ye...
huhu terus aku teringat seorg kawan aku... (opss bukan kawan aku... kawan zura) huhu
hildi.... aku terus jek call dia.... nak booking restoran kat brasmana....
tapi... kata hildi.... dah penuh :((
n hildi bagi no kawan dia kat PP....
:O PP... gulppp...
masa tu... kitorang dah tak ada masa nak cari2 restoran dah... so... abg amir kata... OK jer laa...
ngeee...kat PP ade... so kami berbuka di PP.... bendang inn...
nak tahu? (ishhh aku tanye saper?) hehe poyo rr...

mase nak parking.... aku ternampak sebuah kereta.... OMG.... tetiba hati menjadi sayu bile nampak kereta itu... caldina hitam..... :((
huhu abaikan...
tapi semasa aku masuk dalam restoran tu....

ada org tegur aku...
''nurlisa.....''

~ sy ... dato... :D..

''lisa dgn sape? (sambil tengok abg amir)''

~ owhhh ni mak saye....(aku tunjuk ummi)

''meh laa join uncle... berbuke sekali....''

~x per laa datuk.... kitorang dah booking .. :D

''lepas raya nii... uncle nak pegi jumpe fahri.... nak pesan ape2? ''

~owhhh... kirim salam lisa jer laa datuk..... :D

pastu aku pun blah.....
ummi kata aku mcm biadap.... abg amir pun same ckp mcm tu....
tapi bagi aku.... aku dah layan org lain selayaknya....

keras hati ke aku?
sorry zura.... ko mesti tak suke aku layan abah ko mcm tu....
tapi.... hati aku masih terluke....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS