doa utk ketenangan hATi

اللَهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ نَـفْسـاً بِكَ مُطْمَئِنَّـةً ، تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَـائِكَ ، وَ تَقْنَعُ بِعَطَائِكَ .

Maksudnya : “Ya Allah , aku memohon dariMu jiwa yang tenang , yang beriman dengan pertemuan denganMu , redha dengan ketentuanMu , dan merasa cukup dengan pemberianMu”

lagu sweet di pagi yg tak sweet.... :(


sweet lah lagu nii...
aku suke jek dengar...

tak bole tido lagik... ishhh...
tah apa aku fikir kan...
may be aku risau kot... sebab exam aku...
ermm
mungkin jugak sebab lain....
haihhh....
blur....

2 hari lepas...
sesuatu telah terjadi pade rumate aku...
bagi aku... bende tu sgt serius....
tapi bagi dia... 'biase2 saje'
uishhhh.... kene penampar dgn bf.... dia ckp biasa2 jek...
hurmmm... x faham aku...
perlu ke.... cinta sampai mcm tu?
tapi aku tak komen pape...
mase tu... aku cuma dengar... dengar... dan dengar...

bergaduh mmg perkare biasa....
tapi sampai tampar... aku tak dapat terima tu....
kesian dia....mlm tadi... selepas terawih...
rumate aku tunjuk pada aku... sms bf dia...
aku bace... dan dalam hati aku.... (bodohnya lelaki ni... kalau hensem 1 hal lah.... )
tapi aku tak terluahkan pada rumate aku tu...
sebab? sebab aku sgt simpati pada dia... aku tahu dia syg bf dia.... dan aku tak nak tambah kesedihan dia...
tadi... selepas solat subuh... aku ckp pade rumate aku... apa yg aku fikir...
pendapat aku...
tapi dia diam...

kalau dia baca blog aku ni....
aku nak dia tahu... aku syg dia...
bukan niat aku nak mengusutkan lagi keadaan dia...
sesungguh nya... aku pun bukan lah org yg layak utk menasihati org lain...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS