doa utk ketenangan hATi

اللَهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ نَـفْسـاً بِكَ مُطْمَئِنَّـةً ، تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَـائِكَ ، وَ تَقْنَعُ بِعَطَائِكَ .

Maksudnya : “Ya Allah , aku memohon dariMu jiwa yang tenang , yang beriman dengan pertemuan denganMu , redha dengan ketentuanMu , dan merasa cukup dengan pemberianMu”

sepi

sunyi nya malam nii....
aku sorang2 kat bilik....
ummi dah balik perak pagi tadi...
lili pulak keluar... berbuka kat luar...
tggl lah aku sensorang...

rindunya....
tetiba rasa sayu... rasa sedih...
sabar lah wahai hati...
sementara jek...
nanti2 aku akan biasa..
alahhhhaiii bukan 1st time punnn...
sabar yerrr nurlisa...
sabar..
sabar...

busan2 mcm nii.... mula lah fikir mcm2...
futsal...
uihhhhh....
mase emilia call tadi... aku bagitahu dia... aku nak join futsal mlm ni... aku tanye... kul berape..
tapi buta2 jek kene 'sengiang' (bahasa abg hakim) hehe
*hoiiii... agak2 arrrr... bulan posa niiii,, abg sham pun tutup futsal dia.... dia p terawih*
hehehehe....

huwaaaa... sebut pasal terawih pulak....
uishhhh malas nyaaa.. ya rabbiiii... kenapa aku niii....
masa ummi ada.... pegi masjid.... rajin jugak lah... sebab meriah... ramai....
nak solat sorang2.... uihhh sungguh mencabar keimanan kuuu....
pemalas rupanya aku niii....
tapi aku buat jugak....
malas... tapi kene buat jugak.... rugi lahhh kalau lepas kan...
setahun sekali je ponnn....
4 minggu... tu pun tolak seminggu... tggl 3 minggu jek... haihsss....
tahun lepas2... aku x de laa malas sgt... sbb de org dok igtkan.... bebelkan... ataupun... kdg2 aku berpeluang ikut dia ke masjid.... kdg2 dia ganti abah nya... imam kan solat terawih...
huhu... indahnya saat itu....
tahun nii x de.... huhu sedihh3...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS