doa utk ketenangan hATi

اللَهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ نَـفْسـاً بِكَ مُطْمَئِنَّـةً ، تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَـائِكَ ، وَ تَقْنَعُ بِعَطَائِكَ .

Maksudnya : “Ya Allah , aku memohon dariMu jiwa yang tenang , yang beriman dengan pertemuan denganMu , redha dengan ketentuanMu , dan merasa cukup dengan pemberianMu”

aku dan ...............

pagi nih.. aku terjage biler fon aku berbunyi...
errr... marah tul aku kalau time aku tido.... fon aku memekak...
ade sms....
mata masih kelat2.... aku bukak gak rrr...
mana tahu... sms umi ker.... ayah ke....
iman ke... prof aku ker...
biler bukak jek... aku rasa nak senyum...
sms dari b...
B baru smp umah nak tido sat.. Lg 3 jam nk kene kuar balik.. Jg diri leklok ye''

terus je aku bangun.... reply sms tu...
tengok jam... kul 8.30 pagi....
ermmm...
3.30 baru balik kejer?
uishhhh kesiann b... mesti penat...

pastu... terus aku fikir mcm2...
uishh mmg cabaran rr... kalau balik kejer time2 tu...
mcm semalam... aku borak dgn lili... sebelum tido...
lili tanya aku tentang satu perkara....
aku jawap... blaaa3

nasihat lili.... dia ckp aku cari penyakit... hehe...
PJJ... byk masalah.... byk risiko...
then aku ckp pada kawan baik aku...
i'll try my best... buat yg termampu... kalau tak bole jugak... apa nak buat....
tak ada jodoh aku lah tu....
ermmm.... aku dah fikir kan benda niii pada awal aku terima dia dalam hati aku....
aku dah bersedia...
untuk meninggalkan nya...
atau... aku ditinggalkan...
insyaallah... aku akan redha dengan takdir aku...
sebagaimana aku redha dgn ashraf dulu...

uishh ashraf...
lately... dia selalu je call aku...
aku sedih bila dgr suara dia...
aku tahu dia lonely di sana...
doa aku semoga dia tabah.......
selalu je aku igtkan diri aku..
aku cuma putus cinta.... bukan putus silaturrahim...
dia tetap kawan aku...
kawan yg baik
aku tak mahu kehilangan dia...
ermmm

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

B'n'baBy