doa utk ketenangan hATi

اللَهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ نَـفْسـاً بِكَ مُطْمَئِنَّـةً ، تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَـائِكَ ، وَ تَقْنَعُ بِعَطَائِكَ .

Maksudnya : “Ya Allah , aku memohon dariMu jiwa yang tenang , yang beriman dengan pertemuan denganMu , redha dengan ketentuanMu , dan merasa cukup dengan pemberianMu”

:((

sesungguhnya aku manusia biasa....
tak lari dari perasaan sedih...

kata dia... aku keras kepala...
tapi... harap dia faham... kenapa aku keras kepala tu...
aku benar2 tak tahan dgn keadaan ini...
dia tak adil melayan aku...

menghukum aku atas kesalahan yg org lain lakukan....
tetapi dia ttp nak salahkan aku...
adil ker....




4 bulan dulu...
aku dah rasa kesakitan ini....
kali ini lebih teruk...
aku anggapnya sebagai ujian allah terhadap insan yg DIA syg...

aku redha.... aku akur...
walau sedih... sakit.... merana... kecewa.. terluka...
kerana aku dah mula kasih... syg... rindu...
malah aku dah mula mencintai dia....
:((
:((
:((

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

B'n'baBy